ABC

Tuesday, May 10, 2011

Refleksi hari ke 2

hari nie hari kedua msuk sekolah...semagt tue ada lah sikit2 baru...kelas pertama masuk kol 11.20..masuk berzama cikgu kelas 1P...mase tu aku yg sampai dulu.....tapi aku masuk je kelas..budak2 mcm xda bagi respon sgt dengan kehadirn aku..siap keluar masuk lg..aku pon ckp lah yg aku akan duk belakang je sebab cikgu dia nak masuk mengajar..then, ak pon x buat2 ape2 lah..pastu dalam 5 minit lepas tu cikgu diorang dtg...ak pon pegi lah belakang..x sempat nk perkenalkan diri pon td..pastu cikgu tu yg perkenalkan aku...rase resah gak sebab x kenalkan diri dulu td..sebab ak takut cikgu tu masuk td..lgpon tu 1st time ak masuk kelas seumur hidupku sebagai seorang guru...so, ak tgok lah cikgu tu ngajar..bagus cikgu tue,.nampak je garang..tapi ok je dia ajar x garang sgt pon cuma dia tegas sikit sebab xnak bagi budak2 naik kepala...ape yg aku dpt dari cikgu tu..jgan trlalu lembut dgan student..byakkan bertanya student..ingt name student...tanya kalua da masalah sakit ke ape ke...tapi Pedagogi dia mmg bagus dan terancang...then habis 1 waktu...ak kena masuk kelas 2I plok..masuk je ak dah tgok budak berteraburan semua...kelas yg nie pon ak masuk bersama dgan guru GSTT..perempuan..baik orangnya..dari awal lg ak dah tau yg kelas tu kelas yg paling teruk kat sekolah tu..ak masuk then..cikgu tu perkenalkan ak..suka budak2 dpt guru baru katakan...diorang lg suka sebab tau yg ak akan replace kelas tu dari cikgu sorang lg yg cuti bersalin mengandung tu dtg next week...padahal cikgu tu gak kot yg akan masuk nanti kelas tue...cikgu tu garang dari ape yg diperkatakan oleh budak kelas tue..budak2 kealas tu xnk dgr ckp cikgu..boleh bermain2..same je lelaki n perempuan..malahan perempuan lg malas dari lelaki..ada yg lansung x tgok muka cikgu n x layan cikgu...mase tu ak kat belakang just bantu je cikgu ganti tu..x berani lah nk tinggikan suara aku...mse tue terfikir jugak..susahnya nk jadi cikgu ni ...then ak pon keluar lah kelas tu...azam baru...nk cari cara supaya dpt kawal kelas dgan baik..hheheh

No comments:

Post a Comment