ABC

Saturday, May 7, 2011

hari pertama

agak nervous bila dah masuk hari pertama ke sekolah nie..perasaan excited bercampur berdebar2..bila2 lg tgok student dan guru2..hehhehe...hari jumaat hari tu saje je g lapor diri kat sekolah...sampai je kat sekolah tu..tgok pelajar tgah baca yasin...dan ada juga yg solat hajat...so, kena tgu lah abis diorang baca yasin n solat...lame jugak lh tgu dalam 30 minit...mase tgu tu, tgok lah sorang guru perempuan nie bawak buku RPH tebal gile..hehhe..dia nk p ajar PJ kat budak2...then bila dia pusing balik..ternampak logo upsi..rupanya guru praktikum jugak..hehhe..so, tgok lah dia dan budak2 yg bermain bola betul2 depan garaj kereta cikgu2 termasuk pengetua...boleh kena kereta bola tu..nasib lah x pecah...dalam fikiranku..lepas nie mesti aku kena ajar pjk...then. bila mereka dah habis berhimpun..ak pon naik lah ke pejabat...masuk dan beri salam ckp nk jumpa pengetua..then, ak jumpa JPK1 dulu.. berkenalan dgan dia n bagi surat lapor diri barulah aku dibawa jumpa Tuan pengetua...OK lah pengetua tu...then lepas berkenalan ak pon dibawa ke bilik guru untuk jumpa guru pembimbing..sebenarnya guru pembimbing tu xda lg..then lama juga menunngu dalam bilik guru bersama guru praktikal yg dah lama kat situ..ada lah dalam 7 orang...mmg penuh lah meja tu je..hehhehe..the aku dpt lah jugak jumpa guru tu dan aku trus di beri kelas...kelas 1 inovatif dan 2 proaktif...sebearnya kedu2 tu kelas belakang..tapi ak akan try sedaya upaya aku untuk buat yg terbaik...then...esok 9 mei bermulah latihanmengajarku di sekolah...hehhehe...to be continue

No comments:

Post a Comment